АДМИНИСТРАЦИЯ
	Администрацията на президента подпомага и осигурява дейността на президента и на вицепрезидента при изпълнение на конституционните и законовите им правомощия.
	
	В своята дейност Администрацията на президента се ръководи от принципите на законност, откритост и достъпност, отговорност и отчетност, политически неутралитет, ефективност, субординация и координация, предвидимост, обективност и безпристрастност.
	
	При осъществяване на своята дейност Администрацията на президента спазва и изпълнява задълженията, които произтичат от действащите нормативни актове, указите на президента, вътрешните правила, разпорежданията на президента, вицепрезидента, главния секретар на президента (главния секретар), началника на кабинета на президента и на началника на кабинета на вицепрезидента.
	
	СТРУКТУРА НА АДМИНИСТРАЦИЯТА НА ПРЕЗИДЕНТА
	
	Администрацията на президента се състои от самостоятелни длъжности и структурни звена.
	
	Наименованията и видът на самостоятелните длъжности и структурните звена в Администрацията на президента, се определят с указ.
	
	Числеността на структурните звена и на длъжностите в тях се определят с длъжностното разписание, което се утвърждава от главния секретар.
	
	Пряко подчинени на президента са главният секретар и началникът на кабинета на президента.
	
	На пряко подчинение на вицепрезидента е началникът на кабинета на вицепрезидента.
	
	Според разпределението на дейностите, които извършва, администрацията е обща и специализирана.
	
	Специализираната администрация подпомага осъществяването на правомощията на президента и вицепрезидента, свързани с тяхната компетентност и включва:
	1.            секретари на президента;
	2.            съветници на президента;
	3.            съветник на вицепрезидента;
	4.            дирекция „Правна”;
	5.            дирекция „Протокол”;
	6.            дирекция „Връзки с обществеността”;
	7.            звено „Програма на президента“.
	
	Общата администрация се състои от структурни звена, които експертно, организационно, информационно и материално-технически подпомагат и осигуряват дейността на президента, на вицепрезидента, на длъжностите на пряко подчинение и на специализираната администрация и включва:
	1.            кабинет на президента;
	2.            кабинет на вицепрезидента;
	3.            кабинет на главния секретар, който включва финансов контрольор, служител по сигурността на информацията, длъжностно лице „Човешки ресурси“ и длъжностно лице по защита на данните;
	4.            звено “Вътрешен одит“;
	5.            дирекция „Финанси, логистика и информационно обслужване“;
	6.            дирекция „Деловодство и архиви“.
	
	При упражняване на правомощията, предвидени в чл. 98, т. 9 - 13 от Конституцията на Република България, президентът, съответно вицепрезидентът, се подпомагат от следните комисии:
	1.            Комисия по българско гражданство;
	2.            Комисия по предоставяне на убежище;
	3.            Комисия по помилване;
	4.            Комисия по опрощаване на несъбираеми държавни вземания;
	5.            Комисия по наименуване на обекти с национално значение и населени места.
				
				
			
				
				
			
				
				
			
				
				
			
				
				
			
				
				
			
2025